Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

E-mail: info@emaljehuset.dk

Telefon 3014 0116

CVR. nr. 34316457

Betaling

På emaljehuset.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, American Express, Discover Network, MobilePay og med Swipp. Du kan også betale med ViaBill[TDS1] .

Levering

Du kan vælge forskellige leveringsformer:

  • Post Danmark med omdeling
  • Post Danmark uden omdeling
  • Post Danmark Vælg Selv udleveringssted
  • Afhent selv hos Vestergaard Products

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage. Dog vil ordrer på bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet.

Emaljehuset bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, Sverige og Norge.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber derfor 14 dage efter den dag, hvor du modtager:

  • din vare
  • den sidste vare, hvis din bestilling består af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis
  • det sidste parti eller den sidste del, hvis din bestilling består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det kan du gøre på en af disse måder:

  • skrive til info@emaljehuset.dk
  • ringe på 3014 0116
  • benytte vores standardfortrydelsesformular[TDS2]  og sende med varen retur.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at meddele os det tydeligt som angivet ovenfor.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du betaler selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen, indtil den er leveret tilbage til os.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette beløb afhænger af varens handelsmæssige værdi og stand.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb retur, du har betalt til os. Hvis varen er forringet, og det skyldes noget, du hæfter for, fratrækkes forringelsen beløbet, du får tilbage. Hvis du leverer en købt vare retur, fordi du fortryder, betaler du selv udgifterne for at returnere den.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt handelen. Vi betaler tilbage med samme betalingsmiddel, som du benyttede, da du købte varen, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for, at du har returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes tilbage til:

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du også udfylder vores standardfortrydelsesformular[TDS3] [TDS4] .

Reklamationsret

Købelovens regler for mangler finder anvendelse på køb af varer hos os.

Når du handler på emaljehuset.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, hvis den har en mangel. Hvilken måde vi opfylder vores forpligtelser ved mangler, afhænger af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, fordi du har brugt varen forkert eller har voldt skade på den.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, du har opdaget manglen, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Defekt vare sendes retur til:

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

Når du sender varen til os, har vi brug for en beskrivelse af, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan betale dine fragtomkostninger tilbage til dig.

Livstidsgaranti

Alle emaljeskilte købt hos emaljehuset.dk (bortset fra sklite med hvide kanter) er dækket af en livstidsgaranti. I det sjældne tilfælde, hvor dit produkt skulle få en mangel på grund af fejlagtig produktion, er du berettiget til gratis erstatning i form af et tilsvarende produkt.

Denne garanti har KUN til hensigt at beskytte køber fra tab, hvis et skilt leveret af emaljehuset.dk er fejlbehæftet på grund af fejlagtig produktion.

Garantien er ikke en forsikring, som dækker alle fejl og mangler. Eksempler på tilfælde, som er dækket af livstidsgarantien: kvalitetsforringelse på grund af falmethed, brud, afskalling eller tab af blankhed, farve eller proportioner og korrosion på forsiden af skiltet (ikke korrosion på bagsiden eller kanterne af skiltet).

Eksempler på mangler, som ikke er dækket af livstidsgarantien: tyveri, hård behandling og hærværk (metalskævheder forårsaget af dette), fejlagtig montage (skader ved monteringshuller betragtes som bevis for dette) og/eller korrosion på bagsiden eller kanterne af et skilt.

Ofte vil et nærbillede være tilstrækkeligt for at dokumentere defekten, men vi kan kræve, at du returnerer skiltet til os. Vi refunderer dine fragtomkostninger i tilfælde af, at vi har brug for det skilt, du reklamerer over. For at høre nærmere om, hvordan du reklamerer, kontakt os på e-mail: info@emaljehuset.dk.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os har vi brug for disse oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi registrerer dine personoplysninger med det formå, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Vestergaard Products og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved, at du giver dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om, præcis hvilke oplysninger vi indsamler og hvorfor.

Direktøren og personalet i Emaljehuset har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige for Emaljehuset.dk er Vestergaard Products, Bransagervej 4, 9490 Pandrup.

 Personoplysninger gives eller sælges ikke videre til tredjepart. Dog giver vi oplysninger videre til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger for at levere de varer, du har bestilt, og for at kunne holde dig orientereret om status på din ordre. Emaljehuset.dk bruger Trustpilot til at samle anmeldelser af din oplevelse med købet ind. Nogle dage efter, at din ordre er gennemført, sender vi dig en e-mail om at anmelde din oplevelse med købet.

Som registreret hos Vestergaard Products har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse om dette retter du til Vestergaard Products via e-mail: info@emaljehuset.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på 3014 0116 (mandag-fredag 8-17) eller på e-mail: info@emaljehuset.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne for at klage er opfyldt på følgende adresse:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

DK-2500 Valby

E-mail: cfk@kfst.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan du også anvende, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger og bor i et andet EU-land. Du klager her: http://ec.europa.eu/odr[TDS5] .

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@emaljehuset.dk.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Emaljehuset.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra vores underleverandører.

 Standardfortrydelsesformular

(Du skal kun udfylde denne formular [TDS6] og returnere varen, hvis du fortryder dit køb)

Til:

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

Jeg/vi meddeler, at jeg/vi ønsker at fortryde min/vores købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den ______/modtaget den _____.

Navn:

Vej og husnr., postnr. og by:

Min underskrift (købers underskrifter) (hvis formularens indhold printes og sendes på papir)

_______________

Dato: